A finals de juliol de 2019, l’equip de Nordest va realitzar l’embalatge, el transport, la instal·lació i la il·luminació del quadre de l’Assumpció de la Marededéu d’Antoni de Viladomat des del Museu Comarcal de Manresa a la Seu de Manresa.
El quadre de grans dimensions 3,5 x 2 m, havia estat restaurat el 2015 i se n’havia fet la sessió temporal al Museu Comarcal de Manresa. Amb aquest transport, la peça torna al seu lloc d’origen.
El juny de 2019 Nordest ha dut a terme la retirada, embalatge i transport de les últimes peces que quedaven el Museu Nacional d’Arqueologia de Tarragona.
Les peces de la Sala II del museu eren bàsicament elements d’arquitectura, a excepció de dos toracats que són de la època de l’alt imperi romà, de marbre de Carrara, i provenen del teatre romà de Tarragona. Les seves mesures són de 164 x 80 x 42 cm i 174 x 80 x 42 cm.
La intervenció s’ha dut a terme al llarg de 4 setmanes, junt amb un equip de restauradores i de registre. Totes les peces, un total de 65 palets, van ser traslladades als magatzems del Museu Arqueològic. D’aquesta manera, els treballs de rehabilitació de l’edifici poden iniciar-se.
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada amb la intenció de celebrar la seva història, planteja una exposició per exposar el lloc de la població en la història del Pla de Bages. En aquesta s’hi mostren, a través de les explicacions de 5 caixes de llum, dos exvots i 3 maquetes, els llocs més característics i les tradicions més arrelades de la vila.
NORDEST s’ha encarregat de la coordinació, producció i instal·lació de la mostra. El disseny de l’exposició és de Frederic Perers i el grafisme de Guillem Cardona.
Aquesta petita exposició es va poder veure a l’Espai Plana de l’Om de Manresa del 17 al 20 de maig de 2019. Posteriorment s’exposarà a Sant Joan de Vilatorrada.
NORDEST ha coordinat la creació del suport audiovisual del centre d’interpretació del poblat iber del Molí de l’Espígol de Tornabous (Urgell). També s’ha encarregat de la seva producció i implementació.
Es tracta d’un plafó de dibond d’impressió directa sobre una estructura de Reform Systems amb obertures per la pantalla i la barra de so.
L’exposició és un encàrrec del Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum, de Doha, a Qatar. L’eix vertebrador de l’exposició és un majlis (terme àrab que significa “lloc per a seure”). Al seu voltant s’hi presenten una selecció de més de 50 objectes de la col·lecció del Sheikh Faisal Bin Qassim Al ThaniMuseum que il·lustren el diàleg intercultural entre Orient i Occident a la regió àrab.
Amb la seva disposició, l’exposició és quelcom més que un aparador d’objectes d’art interessants. Més aviat es converteix en un lloc de trobada, en un espai d’acollida de públics diferents on es pot apreciar la diversitat.
Es planteja com a una exposició itinerant per Europa, sent les primeres parades el Palau Presidencial de La Valletta a Malta (15 set.-28 oct. 2018), la seu de l’UNESCO de París (29 nov.-14 des.2018) i L’Institute du Monde Arabe a París (8 gener 2019-10 març 2019).
Espai Visual n’ha estat el promotor, productor i instal·lador, amb el disseny d’Ambito 0. NORDEST, n’ha realitzat la coordinació, l’embalatge i desembalatge així com la manipulació de les peces.
Encàrrec del Museum of Islamic Art de Doha a Qatar, l’exposició Syria Matters pretén destacar l’extraordinari patrimoni cultural de Síria per defensar-ne el llegat, molt malmès per la acció bel·licista humana. La mostra, distribuïda en 5 àmbits, presenta peces provinents de Palmyra, Alep o Ugarit que es trobaven a París, Londres, Berlín o Istanbul.
NORDEST ha realitzat la coordinació del projecte liderat per Espai Visual i amb la col·laboració, en el disseny, d’Ambito 0. També s’ha encarregat de tots els aspectes relacionats amb la conservació preventiva i assessorament en el moviment d’obres d’art.
Del 22 Novembre 2018 fins el 30 Abril 2019 al Museum of Islamic Art, Doha.
Un any més, des del 2014, NORDEST, juntament amb Antequeum, realitza les tasques d’inventari, catalogació i acondicionament del fons històric de la Fundació Damm, situat a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm al carrer Rosselló de Barcelona.
L’exposició temporal “Vida o teatre? Charlotte Salomon. Berlín, 1917 – Auschwitz, 1943” s’inscriu en la programació del Monestir de Pedralbes, un dels eixos principals del qual el configuren les línies de recerca i divulgació d’estudis de gènere i espiritualitat, i especialment de dones silenciades. Des d’aquest punt de vista, aquesta exposició presenta l’obra única d’una artista negada i oblidada fins fa poques dècades.
L’exposició s’estructura en dos àmbits principals. El primer, de caràcter introductori, s’ha situat a les sales del Rebostet de la planta baixa del Monestir. Mentre que el segon àmbit, a la sala de la Reina i part del Dormidor, s’hi presenta l’obra original de Charlotte Salomon.
A banda de la coordinació i muntatge, una de les tasques més destacades de NORDEST ha estat l’adequació de la sala de la Reina que ha requerit la recol·locació de peces del Monestir i la construcció d’un mur separador. El muntatge i la col·locació de les peces s’ha dut a terme juntament amb Petit Indie.
Monestir de Pedralbes del 17 d’octubre del 2018 fins al 17 de febrer del 2019.
La vitrina de les sals de Cardona abans de la restauració
Al museu de Ciències Naturals de Barcelona hi ha una vitrina
del 1921 on s’hi exposen sals de Cardona que s’havien començat a deteriorar degut
a les condicions climàtiques en que es trobaven i, que alhora, també afectaven
l’estat de la vitrina històrica.
Per tal d’adequar la vitrina a les necessitats reals de les sals, una humitat relativa (HR) d’entre el 40% i el 45%, es busca un sistema que aconsegueixi una bona hermeticitat. S’opta per reforçar l’interior de la vitrina amb unes estructures metàl·liques i per instal·lar un sistema de coixí de pressió per suportar els canvis de pressió derivats de les variacions de temperatura i humitat relativa.
També s’incorpora un calaix hermètic on s’hi col·loca un material tampó precondicionat, que mantindrà
la HR dins dels paràmetres desitjats, i un sistema de control climàtic remot,
per a poder-ne comprovar l’evolució. Per altre banda, es netegen i es re-condicionen
els vidres i la vitrina.
Acabant de tancar la vitrina de les sals després de la seva restauració
NORDEST s’ha ocupat de la creació i instal·lació del calaix hermètic, la incorporació del material tampó, i el control climàtic posterior a la instal·lació de les sals un cop la vitrina ha estat restaurada.
A la Qatar National Library a Doha, s’hi ha instal·lat una exposició permanent en la que s’hi projecten unes 400 peces que il·lustren la difusió i evolució de les idees en el món àrab i islàmic i la interacció entre aquests i occident al llarg dels últims segles. L’exposició presenta llibres, manuscrits, mapes, instruments de viatge i fotografies històriques que expliquen la història de Qatar.
NORDEST ha dut a terme la direcció d’operacions del projecte capitanejat i produït per Espai Visual. També hi ha contribuït amb la provisió de vitrines, la col·locació de peces en el seu interior i amb panells explicatius.
Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros para recopilar información y obtener datos estadísticos de la misma con la finalidad de mejorar nuestros servicios. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. El usuario tiene la posibilidad de configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web..AceptarCómo configurar